sobota, 16 maja 2015

Klasa I - etap szkolny



Międzygminny Konkurs Matematyczny
etap szkolny   - klasa 1

Zadanie 1   /2 punkty/

Ilu kostek brakuje? Dorysuj je i zapisz odpowiedź

Zadanie 2  /3 punkty/
Dzieci ustawiły się parami. Jaś stał ze Stasiem. Policzył, że przed nimi stoi 5 par, a za nimi 6 par. Ile dzieci było w tej klasie?

Zadanie 3   / 3 punkty/
Pomyślałam pewną liczbę. Dodałam do niej 9. Od otrzymanego wyniku odjęłam 7 i otrzymałam 8. O jakiej liczbie pomyślałam na początku?

Zadanie 4  /3 punkty/
Martyna i Piotr są bliźniętami. Razem mają 12 lat. Ich brat Marek ma 4 lata. O ile lat Marek jest młodszy od Piotra?

Zadanie 5   /4 punkty/
W wazonie było 11 tulipanów i róż. Tulipanów było więcej niż 4, ale mniej niż 8. Róż też było więcej niż 4, ale mniej niż 10. Ile tulipanów, a ile róż było w wazonie?
Podaj wszystkie możliwości.

Zadanie 6   /3 punkty//
Każda liczba zapisana na cegle jest sumą dwóch liczb, które ją podtrzymują. Uzupełnij piramidkę